Budowanie świadomości marki
Branża SEO/SEM to trudny kawałek chleba i wymaga niekonwencjonalnych rozwiazań. To nie jest praca dla kogoś, kto chce przez X lat wykonywać te same czynności, gwarantujące comiesięczną pensję. Każdy dzień może przynieść wiele niespodzianek, w tym oblicze klęski. Dlatego nie można ograniczać swoich usług do technicznych zagadnień pozycjonowania. To znacznie za mało. Aby mieć względną gwarancję i komfort psychiczny, że miesiące i lata pracy nie pójdą na marne, należy promować, promować i popularyzować markę oraz produkt. Budowanie świadomości marki to działka zajęta przez domy mediowe, agencje reklamy, ale nie jest jeszcze za późno, aby rozszerzyć swoją działalność i na to pole, tym bardziej, że nie jest to trudne. Wcześniej czy później, pozycjoner dojdzie do miejsca, w którym nie tylko kwestie finansowe przyjmą absurdalne rozmiary (wszak, trudność pozycjonowania wzrasta z każdym kolejnym specem w tej branży), ale czasowo pozycjonowanie stanie się niewykonalne. Dziś stawia się setki stron, jutro przyjdzie ktoś i postawi tysiąc, a pojutrze jeszcze więcej, aby tylko zdobyć więcej linków. A wystarczy kontrolować 10 stron, ale o dużym zasięgu odbiorców, wśród których można promować markę, a nie nazwę rzeczową, aby osiągnąć podobne wyniki sprzedaży. Kontrolować, nie znaczy posiadać:)